Close

21.1.2018

Jak mocný může být příspěvek na Facebooku

Dříve se lidé potkávali na náměstí a hospodě. Dnes na Facebooku. A právě zde komentují, sdílejí příspěvky, zapojují se do diskuzí. Podle pravidel Facebooku musí mít uživatelé této sociální sítě profil se svým skutečným jménem, žádné přezdívky. Mějme na paměti, že to, co na Facebooku zveřejníme, je jako bychom to řekli nahlas. Záleží také na osobním nastavení vašeho profilu. Každý uživatel má možnosti si nastavit profil tak, aby jeho příspěvky viděli třeba jen facebookoví přátelé, dokonce lze nastavit konkrétní jména lidí, kteří příspěvky neuvidí. Často to využívají děti, aby zabránily rodičům spatřit své příspěvky, nebo zaměstnanci, aby jejich příspěvky neviděli šéfové.

Veřejné příspěvky na Facebooku musí být publikovány s rozvahou. Stejně jako by se nám nelíbila zveřejněná fotka z naší ložnice, tak firmám se nelíbí zveřejňování firemních dat a údajů. S manželkou nebo manželem se také nehádáme veřejně přes Facebook, ale názory si vyříkáme v soukromí. Platí to i v rovině zaměstnanec-zaměstnavatel. Pokud zaměstnanec není s něčím spokojen, je fér to říct nadřízenému, ne to ventilovat na Facebooku.

Pracuji jako poradce v různých společnostech. Firmy se aktivně snaží budovat dobré vztahy s klienty, dělají dobře svou práci a také o tom chtějí říct veřejnosti. Často narážím na to, že špatnou pověst o firmě šíří, a to někdy nevědomky, právě zaměstnanci. Facebook je sice virtuální prostředí, ale funguje stejně silně, jako bychom se s lidmi bavili na jakémkoliv jiném místě. Dávejme si tedy pozor na to, co zveřejňujeme, přemýšlejme nad tím, co může náš příspěvek způsobit. Mysleme na to, že i na Facebooku, ale i v hospodě či v obchodě jsme stále zaměstnanci té a té firmy. A jak o ní budeme mluvit, tak ji budou vnímat naší blízcí a přátelé.

Doporučuji k přečtení pravidla, jak se správně chovat na sociálních sítích. Požádejte o ně své nadřízené a také se podívejte na Pravidla Facebooku. Najdete je: https://www.facebook.com/policies  Zabere vám to pár minut.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *