Close

6.6.2016

Chcete mít stálé zákazníky? Nabídněte jim skvělý servis

Rozdíly v produktech téměř nejsou, ve službách už vůbec ne. Zákazníci si oblíbí toho, kdo má dobrý servis.

Dvě podobné restaurace, velmi podobná nabídka jídel a srovnatelná cena. Přesto do jedné se zákazníci vrací častěji a raději.

Obchod s košilemi. Rozličný výběr barev i široké cenové nabídky, služby krejčího i švadleny v případě potřeby. Přesto jen jeden obchod zákazníci doporučují svým známým.

Kosmetická studia vzdálená několik málo kilometrů. Velmi podobné prostory, vybavení, stejné ceny i nabídka služeb. Po vyzkoušení obou studií si zákaznice zvolila nakonec to, které je pro ni co do počtu kilometrů vzdálenější.

Všechny příběhy spojuje jedno slovo – servis.  Služby a produkty jsou dnes v mnoha ohledech podobné či totožné.  Zákazník si však vždy vybere službu a produkt se servisem. Chce být za své peníze opečováván a chce se cítit příjemně.

V restauraci, kam velmi ráda chodím a také zde mívám pracovní schůzky, přinesou k obědu vodu s citronem zdarma. Zeptají se, zda si dám po obědě kávu a nabídnou dezert. Na přání a podle možností umí kuchař připravit jídlo pro dítě, přesto, že není v jídelním lístku. Číšník či servírka obsluhují s úsměvem a umí si poradit i s anglickou objednávkou. A v neposlední řadě je zde výtečná kuchyň, která používá čerstvé suroviny. Dobrou restauraci dělá nejen skvělý kuchař, ale také výborná obsluha. Pokud jedno nebo druhé nefunguje, chybí zde servis k zákazníkovi, nemá důvod sem přijít znovu. V Třebíči proto doporučuji restauraci Coqpit.

Košile. V obchodních centrech je několik obchodů, kde vám prodají košile. Jenže už je jen málo prodejen, kde se k vám chovají tak jako k zákazníkovi, který by mohl přijít ještě jednou. Vybrala jsem si košili, která nebyla právě nejlevnější. Ochotná prodavačka se mě hned ujala při vstupu. Nebyla dotěrná, ale byla po ruce. Nabídla mi vyzkoušení. Odvedla mě do zadních místností, kde jsem si mohla odložit, kolegyně se mohla posadit a já v klidu, bez cizích okukovatelů, zkusit košili. Prodavačka mi poradila, naučila mě stylově ohrnovat rukávy, doporučila manžetové knoflíky. Z jedné košile byly tři. Stále je nosím a jsem nadšená. Kvalitou a především servisem. Škoda, že značka T. M. Lewin přestává šít dámské košile. Budu hledat dál.

Kosmetická studia. Je jich všude dostatek a velmi záleží na individuálních potřebách. Jako vytížený člověk ocením, když si mohu rychle objednat termín. Ráda si nechám poradit, ale jsem nerada nucena. Na kosmetiku chodím nejen kvůli péči o pleť, ale také si odpočnout.  Soukromí je příjemné. Žádné další zákaznice za plentou či v jiné místnosti ani nahlas puštěné rádio. Příjemná vůně, možnost občerstvení a klid. Není potřeba reagovat na otázky a vymýšlet témata k hovoru. Vybrala jsem si kosmetické studio, které se stará nejen o mou pleť, ale také o vyčištění hlavy.  Doporučuji Vendulu Solařovou a její studio Vendie.

 

Pokud chcete mít loajální zákazníky, nabídněte jim ke svým produktům a službám skvělý servis. Vrátí se vám to.

One Comment on “Chcete mít stálé zákazníky? Nabídněte jim skvělý servis

Šárka Vostálová
6.6.2016 at 13:49

Ano!
Dnes je servis velmi důležitý a bohužel také už méně častý. hýčkejme si naše zákazníky 🙂
Skvěle Evi 🙂

Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *