Close

13.7.2016

Být úspěšný na sociálních sítích je klišé. Buďte raději vidět

kancelář

Agentury často slibují, že díky nim budete úspěšní na sociálních sítí. Nenechte se oklamat. Chtějte být vidět. A slyšet.

„Jsme úspěšná firma. Deset tisíc fanoušků na našem Facebooku je toho důkazem.“ Věta majitele jedné regionální firmy, která mě opravdu rozesmála. Měřit úspěšnost značky podle počtu fanoušků je totiž dávno out. Když vyprávíte svůj příběh prázdnému sálu, je to váš ztracený čas, energie i peníze. Obsah, který na sociálních sítích tvoříte, musí být vidět i slyšet. Jde o zásah a především o interakci, tedy lajky, komentáře, sdílení. Základní pravidlo komunikace na sociálních sítích je být v pravý čas na správném místě. Mít 10 000 fanoušků totiž ještě neznamená, že se jim zobrazí váš obsah. Pokud neznáte své fanoušky, nemůžete jim nabídnout obsah, který je zasáhne. Všichni chtějí nejvíc fanoušků, ale pak neví co s nimi.

Jak tedy poznat své fanoušky? Skvělým pomocníkem je Insight nebo-li Přehledy. Každý, kdo je správcem, nebo má jen roli analytika facebookové stránky, má přístup do přehledů chování fanoušků vaší stránky. Zjistíte, jak jsou úspěšné či neúspěšné vaše příspěvky a podle této zpětné vazby je můžete upravovat, nebo se zkrátka poučit pro příště. Nefunguje nic lépe, než si vše vyzkoušet.

„Proč máte Facebook?“  „Protože tam je konkurence.“  Oooh. Důvod – je dobré tam být, nebo mají to všichni, je hodně slabý. Pokud je vaše odpověď právě tato, věřte mi, že vám ušetřím čas i peníze, když se budete raději věnovat tomu, co opravdu umíte. Být na Facebooku není povinnost.

Točte videa. Fotky jsou fajn, ale videa vládnou světem. Novinkou Facebooku je odpovídání v komentářích pomocí videa. Mluví se o tom, že za pár let zmizí z Facebooku texty, nahradí je videa. Když jsme u těch videí. Znáte Snapchat? Nejrychleji rostoucí sociální síť, o které se v České republice víc mluví, než používá. Příběh vytváříte skrze desetisekundová videa. Ta se na vaší „timeline“ udrží 24 hodin.

Závěr. Mnoho psů zajícova smrt. Vyberte si ty sociální sítě, které vám a vaší značce sednou a kterým se budete věnovat. Neschovávejte se za textem, ale odhalte svou pravou tvář.

 

 

 

 

 

 

One Comment on “Být úspěšný na sociálních sítích je klišé. Buďte raději vidět

Šárka Vostálová
14.7.2016 at 7:21

Skvěle Evi!

Odpovědět

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *